E-ticaretteki büyüme ambalaj tüketimini de artıracak
Konuyla ilgili açıklama yapan IdeaSoft CEO’su ve TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, e-ticarette önümüzdeki 6 ayda yaşanacak büyümenin ambalaj tüketiminde artışa yol açacağı uyarısında bulundu. E-ticarette en değerli konulardan birinin kargo paketleme ve sürdürülebilirlik ilişkisi olduğunu vurgulayan Özkara, “E-ticaret 2022 yılını 800 milyar TL’nin üzerinde bir rakamla kapattı.
Bu yıl yüzde 125 büyüme göreceğimizi ve 2023 yılını 1,8 trilyon rakamla kapatacağımızı öngörüyoruz. Öte yandan, e-ticaretteki bu büyüme, nakliye için yapılan atıkları artırıyor ve gezegendeki atığın önemli bir bölümünü oluşturuyor. Sektör paydaşları buna bir çözüm bulmak için çalışıyor.”
6 ay kritik
Özkara, “İngiltere, perakendecilerin gezegenin iyiliği için ambalajlarını nasıl değiştirdiğini ve kişiselleştirdiğini araştırdı. “Yakın zamanda yapılan bir PWC anketi, tüketicilerin yüzde 43’ünün önümüzdeki 6 ay içinde çevrimiçi alışverişi artırmayı planladığını ortaya koyarken, ambalaj konusu çok büyük önem taşıyor” dedi.