Demiryollarında üzeri fırçayla temizlenen işçi yüksek gerilime yakalandı
İstanbul Söğütlüçeşme durağında sefer için hazırlanan Yüksek Hızlı Tren (YHT) setinin sürücü kabininin ön camını temizleyen temizlik şirketi işçisi RCS, yüksek tansiyona düştü. Ağır yaralı olarak hastaneye kaldırılan personelin ağır bakımda tedavisi entübe olarak devam ediyor.
Evrensel’in haberine göre Birleşik Taşımacılık İşçileri Sendikası (BTS), taşeronlarla yürütülen hizmetlerde düşük ücret, güvenlik, yeterli bilgi, beceri ve eğitim olmadan işçi çalıştırıldığına dikkat çekti. Açıklamada, temizlik işçisinin yüksek gerilime yakalanma sebebinin bu koşullar ve alınmayan önlemler olduğu belirtildi.
‘BU NEDEN OLDU’
“Trenlerin temizliği elektriksiz tamir-bakım hatlarında yapılıyor. Kazada olduğu gibi katener hattının altındaki bu hattın mevzuata ve İSG/EYS kurallarına uygun olmadığı halde temizlenmesine kim, kim tarafından ve ne durumda karar verildi? RCS Paklık firmasının taşeron çalışanına işe başlamadan önce İSG eğitimi verildi mi? Yolcuların bindiği ve trene bindiği peronda, peronun yüksekliği ne olursa olsun elektriksiz bir hatta uzun saplı bir fırça ile su kullanılarak kabin ön camının temizlenmesinin böyle bir olaya neden olacağı açıktır. Bu neden öngörülmedi ve engellenmedi? Buna neden izin verildi? Kaza ile ilgili herhangi bir SMS risk analizi raporu var mı? İdari soruşturma başlatıldı mı? Kurum ve birliklerin katılımıyla yapılması gereken İSG Risk Belirleme toplantıları neden son zamanlarda yapılmıyor?”
İstanbul’un iki merkez tren garı olan Haydarpaşa ve Sirkeci’nin ulusal ve uluslararası demiryolu işletmeciliğine kapalı olmasının tren setlerinin park edeceği alanları ortadan kaldırdığına dikkat çekilen açıklamada, “Manevra bile hale geldi. yer olmadığı için oldukça zor. Bu durumlar YHT operasyonunun istenilen sıklıkta çalışamamasına neden olmakta ve son olayda da görüldüğü üzere tren temizlik ve bakımının yapılacağı bir atölye ve tesisin olmaması, trenlerin hareket etmesi için ortam hazırlamaktadır. bakımsız bir yolculuğa çıkın. Trenlerin bakım ve ikmalinin yapılacağı yerlerde yüksek gerilimden izole edilmiş yolların olması gerektiği belirtildi. Eskiden otomatik yıkama ünitelerinde temizlik işlemi yapılırken, artık vagon temizliğinin taşeron firmalara devredildiği belirtilirken, “Kova ve fırça ile temizlik yapılıyor” ibaresi kullanıldı.
Öte yandan kaza riski taşıyan başka bir konuya dikkat çeken sendika şu uyarıda bulundu: “Demiryollarında taşıma yapan özel şirketlere ait tehlikeli madde ve akaryakıt taşıyan trenlerin yüksek hızda (60 km/h) istasyonlar ve yüksek yolcu yoğunluğuna sahip istasyonlar aracılığıyla. Bu trenlerin vagonlarından birinin bile kuruması bir felakete davetiye çıkaracaktır. Tehlikeli madde ve akaryakıt taşıyan trenlerin canlı hızları gözden geçirilip düzenlenmelidir.” (HABER MERKEZİ)